وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى

و اینکه برای انسان بهره ای جز سعی و کوشش او نیست._ سوره نجم آیه 39

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

دفاع مقدس

به نام خداوند جان و خرد

اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود 
کنام پلنگان و شیران شود

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ ...(آیه 60 سوره انفال)

وقتی برای آدم شرایطی خاص پیش  میاد  تا از زندگی که هیچ از جونش هم بگذره  اونوقت برای تغییر  این  موقعیت  دو راه  بیشتر نداره: یا میره و براش مهم نیست یا تو همون  موقعیت به فکر یه  تغییر و تحولی میشه تا برسه به یه وضعیت بهتر.این شرایط خاص، آدم خاص نمیخواد... طرز فکر خاص میخواد. مثل آدمای تصویر بالا. در این تصویر پدر من هم هست، خیلی چیزها از ایشون یاد می گیرم. 

 هر بار که آلبوم عکسهای دوران جنگ تحمیلی پدرم رو ورق می زنم و با اینکه اقتضای سنم به دوران دفاع مقدس نمی رسه اما همیشه تصاویرش خیلی چیزها رو بهم یادآوری می کنه مثل، ایمان، معرفت، اخلاص، حیا، جوهره تلاش و خیلی چیزهایی که ریشه در انسانیت داره و من آرزوی بهترین هاشون رو دارم.


خدایا من چیزی ندارم که در شان پدرم باشد، اما صمیمانه دوستش دارم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گلخانه کوچک من

به نام خداوند جان و خرد 

وَ اللَّهُ أَنبَتَکمُ مِّنَ الْأَرْضِ نَبَاتًا(17) ثمُ‏ یُعِیدُکمُ‏ فِیهَا وَ یخُرِجُکُمْ إِخْرَاجًا(18) -سوره نوح

ترجمه : و خدا شما را از زمین [مانند] گیاهى رویانید، – سپس شما را در آن باز مى‏گرداند و باز به صورتى ویژه بیرون مى‏ آورد.


 أَ فَرَءَیْتُم مَّا تحَرُثُونَ(63) ءَ أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نحَنُ الزَّارِعُونَ(64) لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ(65)- سوره واقعه

  آیا هیچ درباره آنچه کشت مى‏کنید اندیشیده‏ اید؟! – آیا شما آن را مى‏ رویانید یا ما مى‏ رویانیم؟! – هر گاه بخواهیم آن را مبدّل به کاه در هم کوبیده مى‏ کنیم که تعجّب کنید!

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

کی لاگر- ابزاری برای جاسوسی

با نام خداوند جان و خرد

کی لاگر برنامه‌های مخربی هستند که برروی کامپیوتر نصب می شوند. و تمام کلیدهایی که در سیستمتان وارد می‌کنید را ذخیره می کنند. این برنامه‌ها می‌توانند ایمیلها، رمزهای عبور، شماره کارت و هر چیزی که تایپ می‌کنید را ذخیره کنند و آنها را به سروری خانگی ارسال کنند. و با استفاده از این اطلاعات هکرها می‌توانند به راحتی به اطلاعات شخصی و خصوصی شما دسترسی داشته و سوء استفاده نمایند.

>>بقیه در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دلتنگی مولانا

به نام خداوند جان و خرد

حضرت مولانا شاعری عارف است که با نگاهی عاشقانه نسبت به هستی و عناصر آن همه چیز را معشوق می بیند و از منظر او چیزی جز یک حقیقت مطلق وجود ندارد. 

یار مرا غار مرا عشق جگر خوار مرا 

یار تویی غار تویی خواجه نگه دار مرا

نوح تویی روح تویی فاتح و مفتوح تویی 

سینه ی مشروح تویی بر در اسرار مرا

نور تویی سور تویی دولت منصور تویی 

مرغ که طور تویی خسته به منقار مرا

قطره تویی بحر تویی لطف تویی مهر تویی 

قند تویی زهر تویی بیش میازار مرا

حجره ی خورشید تویی خانه ی ناهید تویی 

روضه ی امید تویی راه ده ای یار مرا

روز تویی  روزه تویی حاصل دریوزه تویی 

آب تویی کوزه تویی آب ده این بار مرا

دانه تویی دام تویی باده تویی جام تویی 

پخته تویی خام تویی خام بمگذار مرا

این تن اگر کم تندی راه دلم کم زندی 

راه شدی تا نبدی این همه گفتار مرا


امام على بن موسى الرضا (ع) مى فرماید:

... خداى را نشناخته، آن کس که ذات او را به چیزى تشبیه کرده است و به توحید او نایل نگشته، آن کس که خواسته است به کنه ذات او برسد و به حقیقت او نرسیده، آن کس که ذات او را تصویر ذهنى نموده است و به او تصدیق نکرده، آن کس که ذات او را حدى قایل شده است و به جانب او روى نیاورده، آن کس که به ذات او اشاره کرده است ...» (التوحید صدوق/ صفحه 34)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نرم افزار اشتراک گذاری اینترنت از طریق WiFi با MyPublicWiFi

به نام خداوند جان و خرد

امروزه معمولا در هر خانه ای علاوه بر کامپیوتر یا لپ تاب، دستگاه های دیگری هم وجود دارند که می توانند به اینترنت شما متصل شوند. مثل تلوزیون های هوشمند، تبلت ، موبایل های سایر اعضای خانواده و یا هر کسی که در نزدکی شماست می تواند به اینترنت شما دسترسی داشته باشد،البته لپتاپ یا موبایلی که در محدوده برد WIFI شما هستند خواهند توانست با پسوردی که شما تعیین می کنید به اینترنت وصل شوند

توسط نرم افزار MyPublicWiFi که ابزاری سریع ، قدرتمند و رایگان است قادر خواهید بود اینترنت خود را از طریق WIFI با دستگاههای دیگر به اشتراک بگذارید .شما همچنین قادر خواهید بود توسط فایروال این نرم افزار دسترسی به سایتها و ابزارهای مخصوص اینترنت را محدود کنید ، مثلا می توانید تعیین کنید کاربر فقط به سایت خاصی دسترسی داشته باشد. البته نباید از بخش مانیتورینگ این ابزار برای اینکه بدانید هر کاربر به چه سایتهایی دسترسی داشته نیز غافل شد. این نرم افزار قابلیت نصب روی تمامی ویندوز ها را دارا می باشد.

کار با MyPublicWiFi بسیار ساده است در ابتدا این برنامه را از تارنما رسمی نرم افزار بارگیری (دانلود) کنید.  بعد از نصب برنامه شما به راحتی میتوانید شبکه مجازی بیسیم خود را بسازید و از آن استفاده کنید.
در بخش network name برای شبکه بیسیم خود یک نام و در بخش network key رمز عبوری را برای اجازه ورود دیگران انتخاب کنید.

در نهایت تنها برای ساخت  شبکه بیسیم کلید set up and start hotspot را فشار دهید .حالا میتوانید با موبایل یا تبلت خود نام این شبکه را انتخاب کرده ،نام کاربری و رمز ورود را وارد کرده و به این شبکه متصل شوید و از استفاده از اینترنت لذت ببرید.

توجه کنید: ممکن است تبلت یا موبایل شما به شبکه متصل شود اما هیچ دسترسی به اینترنت نداشته باشید به طور مثال نتوانید وب گردی کنید . برای اینکه این مشکل را برطرف کنید کافی است در لپ تاپی که اینترنت را به اشتراک گذاشته است فایروال و ضد ویروس خود را غیر فعال کنید.

منبع و دانلود از سایت اصلی نرم افزار:

آدرس سایت:  http://www.mypublicwifi.com/publicwifi/en/index.html


آیات متاثر در زندگی من:

"وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ"

"و یاری جویید از خدا به صبر و نماز، که نماز (با حضور قلب) امری بسیار بزرگ و دشوار است مگر بر خداپرستان فروتن."آیه 45 سوره بقره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰